Star Citizen z nowymi rekordami i dużymi planami na 2023 rok

Chris Roberts w swoim najnowszym raporcie pochwalił się świetnymi wynikami ustanowionymi przez grę Star Citizen w ubiegłym roku, a także przedstawił plany rozwoju marki.

Niestety data wyjścia gry z wczesnego dostępu nadal pozostaje tajemnicą.

Informacje zostały przedstawione we wpisie napisanym przez Chrisa Robertsa. W nim prezes studia Cloud Imperium Games podsumował zeszły rok finansowy Star Citizen. Według raportu w 2022 roku do gry zalogowało się ponad milion użytkowników, co oznacza duży wzrost względem poprzednich lat – w 2021 roku było ich około 650 tysięcy, a w 2019 roku połowa obecnej liczby grających. Wszyscy gracze w ciągu roku spędzili w grze ponad 46 milionów godzin.

Co więcej, średnio w grze bawi się aż 240 tys. graczy miesięcznie, czyli o jedną trzecią więcej w porównaniu do 2021 roku. Notabene największy ruch w grze zanotowano w maju (podczas darmowego weekendu) – wtedy w grze zalogowało się około 400 tys. graczy. W samym 2022 roku utworzono łącznie 800 000 nowych kont, których aktualnie jest ok. 18,5 miliona.

W raporcie nie zabrakło także sum, jakie wygenerował Star Citizen w 2021 roku fiskalnym. Studio Cloud Imperium Games zanotowało przychód przekraczający 100 milionów dolarów, z – jak podkreśla Chris – przyzwoitą marżą. Dla porównania: według raportu z roku poprzedniego w 2020 roku fiskalnym studio zaliczyło przychód w wysokości 86 mln dolarów. Zyski pochodzą z trzech źródeł: sklepu w grze i z gadżetów, a także ze zbiórki pieniędzy (która do tej chwili przyniosła ok. 540 mln. dolarów).

Ustanowienie nowych rekordów jest niewątpliwie dużym osiągnięciem, zważywszy że Star Citizen od 8 lat funkcjonuje we wczesnym dostępie. Długi okres rozwijania gry oraz nieznana data premiery pełnej wersji najwyraźniej nie przeszkadzają graczom w spędzaniu czasu przy zabawie.

Oprócz przedstawienia statystyk za ubiegły rok Chris Roberts zdradził plany rozwoju gry Star Citizen. Aktualizacja 3.18 przyniesie ze sobą funkcję Trwałego Strumieniowania Jednostek (z ang. Persistent Entity Steaming), dzięki której wszystkie interakcje między graczami (pozostawione wraki, ciała czy przedmioty) nie znikną po czasie, lecz pozostaną na zawsze w świecie gry. System jest testowany od września, lecz w pełnej wersji zostanie wprowadzony dopiero wraz z patchem 3.18 w tym roku.

Produkcja otrzyma także dużą liczbę mniejszych zmian i nowości. Twórcy poprawią chociażby sztuczną inteligencję podczas walki, dodadzą nową mapę gwiazd (wchodzącą w skład galaktyki Pyro) i trwałe hangary (z windami towarowymi).

Źródło:
"Rozbo" - GRY-OnLine


Klemens
2023-01-02 14:12:02